رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در این روز‌ها متاسفانه شاهد عادی پنداری بیماری کووید ۱۹ و سهل انگاری در این زمینه هستیم، نسبت به خطر آغاز موج جدید کرونا در استان هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 03 January 2021

تابناک فارس به نقل زا باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس با بیان اینکه نتیجه رعایت اصول بهداشتی و همکاری مردم در روز‌های گذشته، کاهش آمار ابتلا و جانباختگان کروناویروس در استان بوده است، بر ضرورت تداوم این همکاری‌ها برای پیشگیری از آغاز موج زمستانی بیماری تاکید کرد.

او تقویت بیماریابی در این ایام و قرنطینه افراد مثبت شناسایی شده را از جمله راهکار‌های موثر در این ایام برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش تیم‌های نظارتی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه، از دیگر محور‌های مورد تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از اعضای این ستاد خواست تا مجموعه سلامت استان نیز از بالاترین سطح آمادگی برای احتمال این موج جدید برخوردار باشند.

لطفی تاکید کرد: تجربه بیش از ۱۰ ماه اپیدمی کروناویروس نشان داده است هرکجا مشارکت مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها گسترده بوده است، این بیماری در جامعه فروکش کرده و شاهد کاهش موفقیت آمیز آمار‌ها بوده ایم.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، افزایش بهره مندی از این توانمندی را در مسیر مدیریت بهتر بیماری و مقابله با موج جدید بیماری خواستار شد.

پیگیری وضعیت مناطق مختلف استان از نظر میزان شیوع کروناویروس، روند فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، علت‌های جان باختن مبتلایان طی روز گذشته تاکنون، آمار‌های پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، استمرار فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت‌های تیم بهداشتی در پایانه‌های فرودگاهی و رعایت قرنطینه افراد مبتلا به کروناویروس، از دیگر محور‌های مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، موج جدید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار